Obesity News
ČAS PRO ZDRAVÍ – analýza životního stylu

ČAS PRO ZDRAVÍ – analýza životního stylu

Nejdůležitější pro změnu životního stylu je dobrá analýza současného. Žádnou kvalitní analýzu nelze vypracovat bez kvalitních vstupních dat. Portál „Čas pro zdraví“ vám pomůže pochopit, kde může být problém. Při vzniku nového portálu bylo hlavním cílem sloučit aplikace, které jsou volně dostupné do jedné přehledné aplikace tak, aby bylo možné nejen data sledovat, ale například i na dálku komunikovat s odborníky (nutriční terapeut, lékař atd.). V současné době je portál v poslední fázi testování, ale volně dostupný na stránkách www.casprozdravi.cz.

Nejdůležitější pro změnu životního stylu je dobrá analýza současného. Žádnou kvalitní analýzu nelze vypracovat bez kvalitních vstupních dat.

Portál „Čas pro zdraví“ vám pomůže pochopit, kde může být problém. Při vzniku nového portálu bylo hlavním cílem sloučit aplikace, které jsou volně dostupné do jedné přehledné aplikace tak, aby bylo možné nejen data sledovat, ale například i na dálku komunikovat s odborníky (nutriční terapeut, lékař atd.). V současné době je portál v poslední fázi testování, ale volně dostupný na stránkách www.casprozdravi.cz.

A jak se stát uživatelem Času pro zdraví? Nejprve je potřeba mít účet u kalorických tabulek (www.kaloricketabulky.cz), kde probíhá zadávání jídel a hmotnosti. Zde je také možnostse propojit se zařízením Garminnebo na mobilním telefonu s aplikací Google fit a získávat tak data o pohybové aktivitě. V aplikaci Čas pro zdraví v nastavení je pak potřeba se propojit s účtem v kalorických tabulkách.Kalorické tabulky mají zřejmě největší databázi potravin a poměrně velmi dobrou aplikaci na mobilní telefony, a proto jsme je v rámci spolupráce využili.

Na vlastní aplikaci je možné vkládat hodnoty obvodu pasu, krevního tlaku, % tělesného tuku a především poměrně podrobně hodnoty krevního cukru. Na jedné stránce tak lze vidět všechny parametry pro daný den. Během září bude například pohybová aktivita v krocích rozčleněna po hodinách tak, že bude zřejmé, kdy je větší a kdy menší fyzická zátěž, což se může odrazit nejen v hladinách krevního cukru u diabetiků, ale například i v jídle.

Co je však nejdůležitější, aplikace je pro uživatele zdarma a předpokládáme, že dlouhodobě bude zdarma pro koncového uživatele. Terapeutický přístup pak bude jen pro vyškolené terapeuty, kteří absolvují pravidelná školení v rámci Akademie VŠTJ Medicina Praha.V současné době lze nalézt terapeuta pouze v programech VŠTJ Medicina v Praze a Českých Budějovicích. Od ledna 2017 pak na stránkách www.vstj.cz bude seznam osob, které poskytují služby pro klienty v rámci portálu Čas pro zdraví.

Ani sebelepší aplikace či software však nenahradí čas, který věnujete prvotnímu záznamu jídla. Tedy čas, množství a co nejpodrobnější popis jídla. Pokud budete zaznamenávat jídlo 1 x denně večer, chyba bude dosahovat 30 až 50 %. Pokud nemáte aplikaci a mobil stále při sobě, zapisujte na papír či do zápisníčku a následně je přepište do kalorických tabulek. Zvláště u výpočtu energetického výdeje jsou hodnoty velmi orientační, ale vždy si uvědomte, že platí zákon zachování energie a tak pokud vám přijde, že jste stále v negativní energetické bilanci, někde děláte chybu – podhodnocujete porce, některá jídla či nápoje nejsou zapsaná nebo naopak odhad pohybových aktivit je nadhodnocen.

Přečteno:  1550×

Vyšlo:  5. 11. 2016

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Životní styl

 
© Aleš Krupička 2007–2018