Obesity News
Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 5)
Foto: Lumír Smělík

Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 5)

PaedDr. Marta Muchová, PhDr. Karla Tománková, CSc.

Také v roce 2015 budeme zpevňovat svalstvo, které nám ochabuje nejčastěji, tedy to kolem páteře, pánevní, hýžďové a břišní svalstvo. To jsou přesně ty skupiny, které tělo drží ve vzpřímeném postavení a zabezpečují správné postavení páteře. Posilování osového svalstva je nejlepší prevencí mnoha bolestivých syndromů. Silné svalstvo udržuje metabolismus na vyšší úrovni i v klidu (zvyšuje tzv. bazální metabolismus). Pokud naše svalová soustava není v rovnováze, to znamená, že máme na těle různě vytrénované svalové skupiny, může při pohybu dojít k přetížení těch oslabených. Důsledkem jsou bolesti i námahová poranění svalů, kloubních struktur či páteře. Posilováním důležitých svalových skupin můžeme předejít mnoha potížím.

  • Základní postavení: Leh na zádech, dolní končetiny skrčené, kolena stranou, jeden míček pod koleny, druhý pod hlavou přidržují ruce v týl.
  • Provedení pohybu: S výdechem vtáhneme břišní stěnu k páteři a zvedneme hlavu, ramena, hrudník. S nádechem vracíme zpět do výchozí polohy. Totéž cvičíme s koleny na opačnou stranu.
  • Zaměření cviku: Posílení šikmých břišních svalů.
Zpevňujeme svalstvo – 5. částZpevňujeme svalstvo – 5. část

Přečteno:  2371×

Vyšlo:  22. 1. 2015

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018