Obesity News
Zpevňujeme svalstvo (část 1)
Foto: Lumír Smělík

Zpevňujeme svalstvo (část 1)

PaedDr. Marta Muchová, PhDr. Karla Tománková, CSc.

Při rychlém pohybu (chůzi, běhu, tanci, jízdě na kole) „spalujeme“ energii. Pokud však naše svalová soustava není v rovnováze, to znamená, že máme na těle různě vytrénované svalové skupiny, může dojít při pohybu k přetížení těch oslabených. Důsledkem jsou bolesti i námahová poranění svalů, kloubních struktur či páteře. Při sedavém zaměstnání ochabuje zejména svalstvo kolem páteře, pánevní svalstvo a břišní. To jsou přesně ty skupiny, které tělo drží ve vzpřímeném postavení a zabezpečují správné postavení páteře. Posilování osového svalstva je nejlepší prevencí mnoha bolestivých syndromů. Silné svalstvo udržuje metabolismus na vyšší úrovni i v klidu (zvyšuje tzv. bazální metabolismus).

  • Základní postavení: Leh na zádech, dolní končetiny skrčené, chodidla opřená o podložku, míček mezi koleny, paže podél těla.
  • Provedení pohybu: S výdechem zpevníme pánevní dno, koleny stiskneme míček, zatlačíme do chodidel a postupně odrolujeme pánev, bedra a hrudník. S nádechem se vracíme do výchozího postavení. Opakujeme 20×.
  • Zaměření cviku: Cvičení je zaměřeno na zpevnění svalů pánevního dna.
  • Zpevňujeme svalstvo – 1. částZpevňujeme svalstvo – 1. část

Přečteno:  2129×

Vyšlo:  5. 9. 2014

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

 
© Aleš Krupička 2007–2018