Obesity News
Cvičení bez pomůcek – posilování zádových svalů a svalů paží

Cvičení bez pomůcek – posilování zádových svalů a svalů paží

Mgr. Zuzana Borkovcová

Ochablé zádové svalstvo má za následek špatné držení těla a bolavá záda. Poradíme vám cviky k posílení zádových svalů a paží, k nimž nejsou potřeba žádné pomůcky.

Výchozí pozice

Leh na břiše, hlava opřena zlehka o nos, hýžďové svaly jsou uvolněny (nohy mírně vtočeny špičkami dovnitř), paže upaženy, ramena a lopatky stahujeme směrem k pánvi.

Cvičení bez pomůcek – posilování zádových svalů a svalů pažíCvičení bez pomůcek – posilování zádových svalů a svalů pažíCvičení bez pomůcek – posilování zádových svalů a svalů paží

Provedení

Paže zvedneme od podložky (cca 5 cm) a natahujeme je co nejvíce do stran. Pomalu otočíme dlaně vzhůru ke stropu a přibližujeme je k pánvi, snažíme se spojit palce rukou na dotyk, stále však máme paže nataženy (nekrčíme v loktech). V této poloze chvíli vydržíme a poté vracíme zpět do výchozí pozice. Po celou dobu cvičení se snažíme lehce podsadit pánev pomocí aktivace břišních svalů, abychom zabránili prohýbání v bederní oblasti.

Nejčastější chyby

Prohýbání v bedrech, aktivace hýžďových svalů.

Přečteno:  4656×

Vyšlo:  2. 10. 2013

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018