Obesity News
Naše poradna

Naše poradna

Bc. Jitka Laštovičková, Bc. Jitka Horáková,DiS.

V rubrice poradna vybíráme z dotazů, které dojdou na naši adresu. Dnes odpovídaly nutriční terapeutky VŠTJ MEDICINA Praha, o.s., a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Bc. Jitka Laštovičková a Bc. Jitka Horáková.

Po dvou dětech mi zůstalo navíc 10 kg (hmotnost 80 kg, výška 170 cm). Ráda bych se vrátila zpět na 70 kg. Začala jsem několikrát s držením diet, ale později jsem je vzdala, měla jsem velkou chuť na sladké. Nejvíce jsem nabrala na břiše a bocích. Plánuji, že budu chodit na Power Play, budu držet dělenou stravu, ale mám strach, že nevydržím nejíst sladké. Jak na to?

Jana

Odpovídá: Bc. Jitka Laštovičková

Bc. Jitka Laštovičková

Dobrý den, Jano, dělenou stravu Vám rozhodně doporučit nemohu. Zkuste raději upravit svůj stávající jídelníček. Když dostanete chuť na sladké, popřemýšlejte nad zdravými variantami mlsání, tedy malými porcemi ovoce, ovocných tvarohů, případně si „můžete dovolit“ malé množství kvalitní čokolády s vysokým obsahem kakaové hmoty apod.

Pro snížení množství tuku na břiše a bocích vyzkoušejte cvičení pilates, pokud však chcete snížit hmotnost, měla byste se věnovat také aerobnímu typu cvičení – nordic walking, jízdě na kole apod.

Chtěla bych zhubnout, ale nevím, kde začít. Kdysi jsem vážila 78 kg, pak jsem začala brát antikoncepci a šlo to nahoru. Už přes dva roky ji neberu, ale nyní mám 100 kg a měřím 168 cm. Na sport jsem nikdy nebyla a také nepravidelně jím. Mám práci, kde není čas na to, abych správně jedla.

Nikola

Odpovídá Bc. Jitka Laštovičková

Nárůst hmotnosti bude spíše souviset s nepravidelným stravováním a nízkou pohybovou aktivitou než s antikoncepcí. Nic jiného než kombinace racionálního stravování a pravidelné pohybové aktivity nefunguje. Není zcela nutné se vždy stravovat 5× denně, ale alespoň tři hlavní jídla denně byste se měla vždy pokusit zvládnout za den zkonzumovat (samozřejmě s ohledem na racionální stravu). Domnívám se, že by ve Vašem případě bylo vhodné obrátit se na odborníky zabývající se obezitologií. Jejich seznam najdete na www.obesitas.cz.

Je na hubnutí účinná 30minutová kombinace aerobního cvičení + cvičení s činkami a posilovací cviky na břicho? Toto cvičení jsem objevila na internetu a cvičí se 30 dní v kuse.

Alča

Odpovídá Bc. Jitka Horáková, DiS.

Bc. Jitka Horáková

Neuvádíte váš věk ani momentální hmotnost či nějaká zdravotní omezení. To by mohlo do jisté míry ovlivnit nastavení vhodného typu pohybové aktivity. Obecně však je pro snížení hmotnosti výhodná aerobní aktivita, která se podle zdatnosti postupně navyšuje, ideálně 3× týdně. Pokud se snížení hmotnosti zastaví, je účinné zařadit jiný druh pohybové aktivity, na které tělo není zvyklé, např. kombinovat cvičení v posilovně a aerobní aktivitu. Pokud má však jít o 30denní úsek pohybové aktivity a poté již nic, pak z dlouhodobého hlediska udržení hmotnosti to bude spíše dočasné. Doporučila bych proto přidat k pohybové aktivitě i vhodný stravovací režim.

Žij zdravě

Více dotazů najdete na www.zijzdrave.cz.

Přečteno:  4272×

Vyšlo:  25. 2. 2013

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Životní styl, Poradny

 
© Aleš Krupička 2007–2018