Obesity News
Jahelné rizoto s houbami

Jahelné rizoto s houbami

Bc. Jitka Horáková,DiS.

Jáhly důkladně propláchneme a necháme odkapat v cedníku. Stranou si nakrájíme papriku, půl stroužku česneku, vše vložíme na rozehřáté máslo a orestujeme. Přisypeme propláchnuté jáhly a směs několik minut opět restujeme a mícháme. Ke konci přidáme sůl, pepř a rizoto podáváme. Na talíři rizoto zasypeme čerstvým rozmarýnem a petrželkou.

Jáhelné rizoto s houbami

Michal Fait

kuchař

Michal Fait

Do rizota můžeme jako vložku přidat dále cuketu, houby, rajčata nebo také jarní cibulku. Rovněž ho můžeme zasypat různými druhy sýra, např. eidamem, parmazánem a mozzarellou.

Bc. Jitka Horáková, DiS.

nutriční terapeutka

Bc. Jitka Horáková, DiS.

Energetická hodnota 1 porce je cca 1 650 kJ. Obsah tuků je 7 g, sacharidů 75 g a bílkovin 12 g. Jáhly se řadí mezi obiloviny a jde v podstatě o vyloupané proso. Pro přípravu pokrmů je vhodné je spařit horkou vodou, zbavíte je tak nahořklé chuti. Jsou výživné, lehce stravitelné a syté. Protože neobsahují lepek, mohou je konzumovat lidé s celiakií. Nejvíce zastoupenou složkou jsou v jáhlech sacharidy, převážně škrob, který se postará o postupné uvolňování energie do těla. Jáhly obsahují větší množství vlákniny, vitaminy skupiny B, minerály (železo, hořčík, draslík, zinek, fosfor aj.). Pro vysoký obsah železa uvítají tento pokrm i vegetariáni a lidé trpící chudokrevností.

Mgr. Zuzka Borkovcová

Mgr. Zuzka Borkovcová

pohybová instruktorka

Tím že jsou jáhly lehce stravitelné, můžete si tento pokrm dopřát před i po tréninku, s odstupem alespoň jedné hodinky. Energetická hodnota 1 650 kJ odpovídá energetickému výdeji např. při kruhovém tréninku po dobu 60 min. (orientační odhad pro člověka vážícího 80 kg).

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

3. interní klinika 1. LF UK a VFN Praha

Ani v redukčním režimu není třeba se obávat tento pokrm zařadit jako hlavní jídlo. I když někomu může energetická hodnota 1 650 kJ připadat jako vysoká – oproti typicky české kuchyni je to spíše méně. Rizoto nepřisolujte, to bývá častý nešvar u těchto pokrmů.

Přečteno:  6378×

Vyšlo:  21. 5. 2012

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava, Recepty

 
© Aleš Krupička 2007–2018