Obesity News
Zeleninový salát s vejci Mimosa Spring

Zeleninový salát s vejci Mimosa Spring

Bc. Jitka Horáková,DiS.

Uvařená vejce překrojíme podélně na polovinu, vyjmeme opatrně žloutky a vložíme do připravené misky. Přidáme jogurt, nasekanou šalotku na drobné kostičky, česnek, sůl a pepř. Směs důkladně promícháme a přidáme 5 g rozpuštěného másla a pažitku, které přimícháme do připravené směsi. Připravenou směsí naplníme přepůlená vejce, která pokládáme na listový salát a vše položíme na talíř, kolem jehož obvodu jsme si nakrájeli různé druhy papriky. Zdobíme snítkou petrželky nebo špetkou sladké papriky.

Zeleninový salát s vejci Mimosa Spring

Michal Fait

kuchař

Michal Fait

V roce 2004 dokončil studium ve výučním oboru kuchař, poté sbíral zkušenosti týkající se stravování v různých typech restaurací a také v oblasti cateringu. Během své praxe působil na různých pozicích, díky čemuž má zkušenosti nejen s přípravou různých pokrmů, ale i s vedením a řízením stravovacích provozů. Vaření je nejen jeho řemeslem, ale hlavně velkým koníčkem. Zajímá se také o zdravý životní styl. Ve spolupráci s nutričními terapeutkami pro vás připravuje recepty na dietní i méně dietní pokrmy.

Tip kuchaře: Vaječnou směs je lepší našlehat kvůli její lehkosti. Nepoužívejte velká vejce.

Bc. Jitka Horáková, DiS.

nutriční terapeutka

Bc. Jitka Horáková, DiS.

Energetická hodnota 1 porce je 900 kJ. Obsah tuků je 15 g, sacharidů 7,5 g a bílkovin 15 g. Vejce jsou poměrně bohatým zdrojem kvalitních bílkovin a tuku bohatého na nenasycené mastné kyseliny. Dále obsahují řadu vitaminů, např. A, D, E, B1, B2, B12 a minerální látky (vápník, fosfor, hořčík aj.). Diskutovanou složkou je cholesterol, na 1 vejce dle velikosti připadá 150–200 mg cholesterolu, přičemž doporučená denní dávka příjmu cholesterolu je 300 mg u dospělého člověka. Pro zdravého jedince nepředstavuje konzumace 1 vejce denně žádné riziko, je-li použita vhodná úprava a pokud není ve stravě jiný nadměrný zdroj cholesterolu a nasycených mastných kyselin.

Mgr. Zuzka Borkovcová

Mgr. Zuzka Borkovcová

pohybová instruktorka

Kalorická hodnota tohoto lehkého pokrmu odpovídá přibližně energetickému výdeji při 40minutové chůzi rychlostí 5 km/h po rovině (orientační odhad pro osobu s hmotností 80 kg). Pokud si s sebou vezete hole na nordic walking, můžete si čas zkrátit o celých 10 minut. Ideální večeře po vaší odpolední pohybové aktivitě.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

3. interní klinika 1. LF UK a VFN Praha

Již na první pohled dostatek zeleniny vytváří z pokrmu poměrně vhodné jídlo ke konzumaci. Nemusíte mít obavy z jednorázově vyššího příjmu vajíček (zejména pak o Velikonocích), jako tomu bylo v minulosti.

Přečteno:  6512×

Vyšlo:  16. 4. 2012

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava, Recepty

 
© Aleš Krupička 2007–2018