Obesity News
Nad dotazy čtenářů

Nad dotazy čtenářů

Redakce

Milí čtenáři, v této rubrice otiskujeme diskuzní příspěvky – vaše dotazy a odborné odpovědi členů našeho týmu. Příspěvky vybíráme z internetové diskuze, která probíhá na www.medispo.net. S naším diskuzním fórem máme výborné výsledky, víme, že jeho prostřednictvím umíme rychle a efektivně pomoci nalézt řešení pro vás na míru. Proto neváhejte a zapojte se do diskuze i vy.

Je možné při zvýšené hladině cukru v krvi konzumovat hroznové víno, ostružiny a maliny? A v jakém množství?

Víno bych moc nedoporučovala (sušené víno jsou přece rozinky a ty jsou dost sladké) – 0,4 g tuku, 0,6 g bílkovin, 16,0 g cukrů, 1,5 g vlákniny, 255 kJ/100 g . Maliny a ostružiny příležitostně ano v množství do 150 g. Maliny – 0,8 g tuku, 1,0 g bílkovin, 11,0 g cukrů, 4,7 g vlákniny, 218 kJ/100 g, ostružiny – 1,0 g tuku, 1,2 g bílkovin, 8,5 g cukrů, 3,2 g vlákniny, 142 kJ/100 g.

Chtěla bych se vás zeptat, jak si mám udržet váhu. V tomto roce, resp. od ledna, jsem zhubla 18 kg. V lednu jsem vážila 93 kg. Dostala jsem se na váhu 75 kg při výšce 167 cm. Byla jsem spokojená a chtěla jsem zredukovat další kila. Ale bohužel se stalo, že místo aby šly kilogramy dolů, šly nahoru. Nyní mám 83 kg. Jím nízkotučné potraviny, tmavé pečivo, z masa jen kuřecí nebo ryby. Alkohol nepiju a nekouřím. Chodím pravidelně cvičit, ale bohužel se mi to nepodařilo udržet. Nevím proč, ale v létě mám problémy s udržením váhy, poněvadž v horkých dnech nejsem schopná dodržovat dietní režim, tzn. že jím nepravidelně a nejím teplé obědy, ale naopak zeleninové saláty. Myslíte si, že jsem si to mohla tímto rozhodit? Mám hrozný strach, že se opět dostanu na váhu, kterou jsem měla před zhubnutím. Vím, že hladovka nepomůže, ale vždy, když vidím, jak ručička letí nahoru, začnu být hrozně nervózní a začínám dělat boty – začnu se ještě víc omezovat v jídle až skoro nejím vůbec. Mohli byste mi prosím vás poradit, jak na to? Já si už nevím rady a nevím kudy kam.

Moc gratuluji, že se vám podařilo zhubnout. Jste šikulka. Letním jídelníčkem jste si opravdu velmi pravděpodobně rozhodila již zaběhlý systém stravování, ale nezoufejte, nic není ztraceno. Chce to hlavně klid a neukvapovat se rychlými akcemi typu "zaručené" diety, neboť tím naberete kila zpět. Každý večer si v klidu sedněte a naplánujte si jídelníček na druhý den. Volila bych jídelníček, který jste držela, když jste hubla. Přičemž ideální je jíst 3–5× denně. Množství energie vám nemohu přesně poradit, neboť nevím, kolik kJ přijímáte nyní. Obecně bych volila energetický příjem o cca 1000–2000 kJ nižší, než máte teď. Váha může jít zhruba 2–3 kg nahoru, ale pak se zastaví a jistě výš nepůjde. I u vás platí zákon zachování energie. Choďte pravidelně cvičit a pamatujte, že základem je právě ona pravidelnost.

Rád bych se zeptal, zda platí, že coca-cola light je fakt bez cukru a že se po ní opravdu nepřibírá?

Opravdu je bez cukru a opravdu se po ní nepřibírá.

Léčím se na glaukom (nezhoršující se stále stejný stav, kapu 2× denně Vistagan). Trpím nadváhou (167 cm, 87 kg) a lékař mi předepsal Elsinorské tablety. Na internetu jsem se dočetla, že při glaukomu se tyto tablety podávat nesmí. Lékař mi předepsal 1 tobolku denně. Může mít podávání Elsinorských tablet vliv na nitrooční tlak?

Může, doporučuji při redukci hmotnosti užívat spíše Xenical. Pozor na Meridii – též zvyšuje nitrooční tlak.

Přečteno:  6954×

Vyšlo:  4. 10. 2007

Poslat článek: e-mailem

Článek je v kategoriích: Životní styl, Poradny

 
© Aleš Krupička 2007–2018