Obesity News
Buďte v těhotenství fit

Buďte v těhotenství fit

Mgr. Renata Větrovská

A je to tady. Zimní zahalovací období začíná. Pomalu ale jistě na sebe začínáme vrstvit teplé oblečení, abychom se ve studeném a sychravém počasí cítili co nejlépe. Ráno sice musíme strávit delší čas oblékáním, ale zase naše případná větší bříška můžeme lépe zamaskovat pod svetrem či kabátem. Ale pozor! Existuje důvod, kdy svoje rostoucí břicho skrývat nemusíme. Ba naopak, můžeme a chceme ho ukazovat všem na odiv. Ten důvod se jmenuje těhotenství. A právě o něm je toto číslo našich novin.

Rostoucí těhotenské bříško je bezesporu krásné a každá budoucí maminka na něj může být náležitě pyšná. Velmi důležité je ale to, aby se každá těhotná žena cítila dobře a fit, protože pak bude spokojené a bude dobře prospívat i její miminko. Proto není nutné (samozřejmě pokud je vaše těhotenství bez komplikací) zůstávat jen v posteli a krmit se všelijakými dobrotami, ale naopak se zkuste oddat cvičení a dodržovat zdravou, vyváženou a pestrou stravu.

Vyberte si vhodné cvičení pro sebe i pro miminko

V každém případě se v těhotenství vyhněte pohybovým lekcím, při nichž dochází k prudkým nárazům a dopadům, dále kontaktním sportům a nebo takovým činnostem, kdy si můžete snadno ublížit. Opatrnosti není v tomto období nikdy dost!

Jednou z možností, která vám pomůže se v tomto – sice krásném, ale také velmi náročném období – cítit se dobře, je provozovat vhodnou pohybovou aktivitu. Jen je potřeba dobře naslouchat svému tělu, cvičit s rozumem a v poklidu a v žádném případě se nepřeceňovat. Každá žena má při otěhotnění jinou počáteční kondici. Žena, která byla zvyklá pravidelně sportovat, se bude samozřejmě hýbat trochu jinak než žena, která nikdy nesportovala. Určitě ale není dobré, aby se těhotná žena snažila právě v těhotenství dohnat veškerou aktivitu, kterou léta zanedbávala. Proto se v případě jakýchkoliv pochybností o svém zdravotním stavu určitě poraďte se svým ošetřujícím lékařem. A jestliže se ani potom nebudete cítit jistě, vyhledejte cvičení určené přímo pro těhotné ženy.

V těhotenství je určitě dobré věnovat se pohybovým aktivitám, v žádném případě ale ne kvůli redukci hmotnosti! Cvičíte zejména proto, abyste se cítily jak po fyzické, tak psychické stránce dobře. Na shazování kil budete mít dost času po porodu.

Těch existuje celá řada, od cvičení ve vodě až po nejrůznější typy jógy či dokonce břišní tance. Je tak jen na vás, které si vyberete a které vám (i vašemu miminku) bude vyhovovat nejvíce. V každém případě se ale vyhněte pohybovým lekcím, při nichž dochází k prudkým nárazům a dopadům, dále kontaktním sportům a nebo takovým činnostem, kdy si můžete snadno ublížit. Opatrnosti není v tomto období nikdy dost! Pro budoucí maminky je také velmi vhodná klasická chůze. Dovolí-li počasí, není nic lepšího než procházka na čerstvém vzduchu, nyní ještě doplněná krásnou podívanou na barevnou podzimní přírodu. Samozřejmě bude lepší, když s sebou vezmete i partnera, kterému to určitě neuškodí, a vy se budete cítit jistěji.

Na shazování kil budete mít dost času po porodu

U určitého procenta mužů dochází v období těhotenství jejich partnerky k objevování určitých těhotenských příznaků, jako např. k tloustnutí.

V těhotenství je určitě vhodné věnovat se pohybovým aktivitám, v žádném případě ale ne kvůli redukci hmotnosti. V tomto období cvičíte proto, abyste se cítily fyzicky i psychicky dobře, což platí samozřejmě i o potěhotenském období. Věřte, že na shazování nějakého toho kila navíc budete mít dost času, až porodíte. A jestliže se budete držet našich rad, nebude to pro vás žádný problém. A k tomu všemu cvičení nezapomínejte také na relaxaci a odpočinek. Jak už bylo řečeno na začátku, těhotná maminka, která je v pohodě, se může v klidu těšit na své taktéž pohodové miminko.

Přečteno:  6204×

Vyšlo:  16. 11. 2011

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018