Obesity News
Máj, lásky... a sportování čas

Máj, lásky... a sportování čas

Mgr. Renata Větrovská

„Byl pozdní večer, první máj. Večerní máj byl lásky čas.“ Tolik notoricky známý úryvek básně, která navždy proměnila květen na měsíc lásky. Nesměli bychom se ale pohybovat na stránkách Obesity NEWS, abychom nedodali, že květen je také jako přímo stvořený ku provozování venkovních pohybových aktivit. A proč ne se svými nejmilejšími? Vždyť aktivně strávený volný čas vždycky potěší, a to už jen díky dobrému pocitu, že jsme pro sebe udělali něco prospěšného.

To, že je květen k venkovnímu pohybu velice příhodný, není jen fráze. Počasí je, v porovnání s nestálým dubnem, již o poznání přívětivější. Čeká na nás mnohem více slunečných a teplých dnů. Přitom všeho je tak akorát, ani zima, ani horko, což jsou pro lidský organismus přímo ideální podmínky.

Ve dvou se to lépe táhne

V březnovém čísle jsme vám poskytli tipy, jak si vyrazit za pohybem do přírody s dětmi, ale bez doprovodu partnera. V měsíci lásky bychom však na partnera neměli zapomínat, a nakonec, jak praví jedno rčení, ve dvou se to lépe táhne. A to zde může platit doslova, neboť neposedné či unavené dítko v kočárku, případně v jiném vozítku, zkrátka někdo „táhnout“ musí. Jak si tedy venku může zasportovat celá rodina?

Členové vaší rodiny nejsou žádní soupeři, ale spíše spoluhráči. Nesoutěžte ani se před svým partnerem nepředvádějte. I tady platí, všeho s mírou: zdravé předvedení, že něco dokážete, je na místě, ale nepřehánějte to. V první řadě se snažte být dobrým příkladem pro ostatní. A ještě něco: nestyďte se mluvit o svých pocitech.

Určitě bychom neměli zapomínat na chůzi. Ta je pro nás nejvíce přirozená, navíc se jedná o pohyb, který je přímo ideálně určen pro redukci hmotnosti. Nejvhodnější je chůze o střední intenzitě provozovaná alespoň 40 minut bez přestávky. Pěší výlety lze proto jednoznačně doporučit. Lze je snadno provozovat i s dětmi v kočárku, jen je potřeba se střídat ve vedení kočárku (že, páni džentlmeni?). Jsou-li vaše děti pohybově zdatnější, nechte je jet na odrážedle či kole a jděte, popřípadě poklusávejte vedle nich. A patří-li vaše malé ratolesti již ke zkušenějším cyklistům, zkuste je doprovázet třeba na kolečkových bruslích. V každém případě by neměl být problém naleznout takové tempo, které bude vyhovovat všem.

Pracujte ve prospěch celku

Velkou výhodou společného sportování s dětmi je, že do jisté míry umožňuje smazat rozdíly ve zdatnosti partnerů. Ten silnější bude mít zkrátka na starost kromě přesunu sebe sama i přesun dětí. Ukázkovým příkladem je výlet na kolech, kdy ten silnější (většinou jím je muž, i když to nemusí být pravidlem) poveze dítě na sedátku nebo v k tomu uzpůsobeném vozítku za sebou. Bude tak muset vynaložit o trochu více síly a současně nebude ujíždět tomu pomalejšímu z partnerů.

Partnera můžete využít i při posilovací části tréninku. Kromě toho, že dohlédne na to, abyste daný cvik prováděli správně, může posloužit přímo jako posilovací náčiní. Jedná se o takzvané cvičení s využitím manuálního odporu – v určitých cvičebních polohách budete zkrátka vyvíjet tlak proti pohybu vašeho partnera. Posilování tak nejen zintenzivníte, ale bude také mnohem zábavnější.

Obrovskou výhodou společného sportování je, že váš partner i děti pro vás mohou být vítanou oporou, a to hned v několika směrech: mohou být nejen kvalitními sparing partnery, kteří vás budou motivovat, podporovat a fandit vám, ale současně pro vás bude sportování díky jejich přítomnosti veselejší. Tak neotálejte a hurá do rozkvetlé přírody!

Přečteno:  5906×

Vyšlo:  25. 5. 2011

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018