Obesity News
Zasportujte si s partnerem Jde to i v zimním období

Zasportujte si s partnerem Jde to i v zimním období

Mgr. Renata Větrovská

Chcete prožít příjemný den či odpoledne se svým protějškem? Vykročit ze stereotypu společného sledování televize? Nebo pro sebe udělat něco víc než se „jenom“ scházet u společného oběda či večeře? Na to existuje snadná odpověď: společně si zasportujte. Prospějete tak svému zdraví, strávíte hezké a zábavné chvíle po boku svého nejmilejšího a nakonec i ta večeře vám bude společně chutnat víc.

Nejjednodušší (a přitom velmi efektivní) variantou, jak společně s partnerem redukovat nadbytečné kilogramy, a to i v zimním období, je jít se projít. Pro to, aby byla vaše společná procházka zdraví co nejvíce prospěšná, je potřeba zvolit svižnější tempo (při němž budete schopni komunikovat, ne si však vyprávět „romány“) a jít alespoň 40 min. bez zastávky (krátké políbení je při chůzi povoleno). Užitečné bude, když půjdete každý sám za sebe (tj. nebudete se držet za ruce), přirozený pohyb paží totiž podporuje správné držení těla a současně tak zintenzivníte váš chodecký trénink.

S holemi „spálíte“ víc

Pokud byste přece jen chtěli něco dřímat v rukách, pak nejlepší variantou jsou hole na nordic walking.

Ano, severská chůze je přímo ideální pohybovou aktivitou pro redukci kilogramů, kterou lze rovněž bez problémů provozovat s partnerem, a to téměř za každého počasí. Pomocí využití holí při chůzi zapojíte do činnosti v daleko větší míře než při běžné chůzi horní končetiny, čímž zvýšíte svůj energetický výdej a navíc i odlehčíte velkým nosným kloubům dolních končetin. Když u hůlek v rukou ještě chvíli zůstaneme, tak se všem jistě hned vybaví běžecké lyžování. Toť další zimní pohybová aktivita, kterou lze provozovat s partnerem. Pro dostatečný energetický výdej stačí intenzivní hodinka na běžkách. Uvidíte, jak vám potom zachutná třeba společná polévka v teple domova, navíc vás může hřát pocit, že jste udělali něco prospěšného pro vaši fyzickou i psychickou kondici.

Jednou z dalších možností společného sportování je cyklistika. I když ne každému bude v zimním počasí po chuti sednout na kolo a vydat se na cyklovýlet. Pokud ovšem patříte k těm, které počasí neodradí, pamatujte především na vhodné teplé oblečení, čepice a rukavice by měly být samozřejmostí, ale i na doplňování tekutin.

Ve dvou si lze zacvičit i pod střechou

Vyrazit si společně „protáhnout“ tělo lze v zimním období samozřejmě i „pod střechu“. Společné chvilky si zamilované páry mohou užívat například na kardiotrenažérech, jako je např. rotoped, eliptický trenažér či běhací pás. Takto společně aktivně trávený čas si můžete s partnerem zpestřit střídáním se na jednotlivých strojích po určitých časových intervalech. Uvidíte, jak rychle vám to uteče.

V páru můžete bez obav rovněž navštěvovat tzv. skupinová cvičení. Na aerobik či zumbu s vámi, milé ženy, zřejmě partner nepůjde, existují ale i takové „skupinovky“, které mužům ladí a při nichž se pořádně zapotí. Příkladem mohou být lekce fitboxu, spinningu či flowinu (pozn. autora: koncept využívající tření po speciální desce, pomocí kterého aktivujete svaly celého těla).

Jak vidno, nabídka je široká a určitě si každý z párů tu svou aktivitu najde. Tak na co ještě čekat? Vyražte se spolu zapotit. Prožijete netradiční i zábavné chvíle, při nichž si utužíte zdraví, psychiku i váš vztah.

Přečteno:  5391×

Vyšlo:  16. 2. 2011

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018